top of page
Search

טופס ב"ל 250 - מידת ההשפעה על הליך התביעה

טופס ב"ל 250 הינו מסמך אשר מבוטח נדרש להמציא בסמוך לאחר התאונה בצירוף חתימת המעביד.

הטופס הינו עמוד 1 המפרט בין היתר את נסיבות התאונה, תיאור התאונה ואופי הפגיעה בצירוף חתימת המעביד.

לכאורה הטופס מוגדר "כבקשה לטיפול רפואי" ותפקידו לסייע למבוטח לקבל טיפול רפואי מהקופה בה הוא חבר. יחד עם זאת וכפי שיתואר, הטופס איננו מסתכם בבקשה לקבל טיפול רפואי ולמעשה מכיל בתוכו אינפורמציה רבה וגרסה ראשונית שנדרש המבוטח למסור מיד לאחר התאונה בצירוף אישור וחתימת מעבידו. מידע זה יכול להיות קריטי בשלב המקדים של ההליך ויכול לסייע בעתיד למבוטח ולחלופין למוסד לביטוח לאומי ו/או חברת הביטוח אודות טענותיו של התובע.


אם נבחן את האמור בטופס ב"ל 250, נמצא בסעיף 3 תחת הכותרת פרטי התאונה, מספר שאלות ו/או מידע שנדרש המבוטח למסור אודות התאונה כגון תאריך ושעת התאונה, תיאור התאונה והאיבר שנפגע כתוצאה מהתאונה וכך זה מופיע בסעיף 3 לטופס ב"ל 250 (מצ"ב קישור לטופס ב"ל 250 המלא).


מתוך טופס ב"ל 250

אם כן, מדוע דרך מסירת הפרטים כאמור יכולה לפגוע ו/או לסייע למבוטח בהמשך התביעה וננסה לנמק באמצעות מספר דוגמאות:


מקרה בוחן:


א. תיאור התאונה:

מבוטח נפגע בדרך למקום עבודתו כתוצאה ממפגע בטיחותי לאורך הדרך.

ב. הגורמים הרלוונטיים להמשך התביעה:


תביעה מסוג זה יכולה לכלול בדרך כלל שני גופים או יותר, המוסד לביטוח לאומי והרשות המקומית בשל מפגע בטיחותי.


ההשפעה על המשך ההליך בהתאם למידע בטופס ב"ל 250:


ג. תיאור התאונה:

בהיבט של המוסד לביטוח לאומי: בכדי שהמוסד לביטוח לאומי יכיר בתאונה וכנגזרת מכך ישלם למבוטח בגין נזקיו, הוא נדרש להוכיח כי התאונה התרחשה במקרה כאמור במהלך נסיעתו למקום העבודה. כאשר מבוטח מציין נתון זה של נסיעתו למקום העבודה בשלבים הסמוכים לתאונה בצירוף אישור מעבידו כאמור, סיכוי גבוה שתביעתו תוכר על ידי הביטוח הלאומי וזאת בצירוף שאר המסמכים בסמוך ולאחר התאונה.


בהיבט של הרשות המקומית: בכדי שהתביעה אל מול הרשות המקומית תוכר, יש להוכיח בין היתר כי הייתה רשלנות של הרשות המקומית ביחס לאותו מפגע שגרם לנזקיו של התובע. כחלק מבחינת טענותיו של התובע ובמיוחד בתביעות מסוג זה, נבחנת גרסתו בין היתר ביחס לנסיבות התאונה. לכן, מומלץ כבר בשלב הראשוני והמוקדם של התביעה לציין כי המדובר בתאונה בדרך לעבודה שנגרמה בשל מפגע בטיחותי בכתובת, מקום וכו' (בצירוף תמונות ומסמכים נוספים מקדימים אך אינם נוגעים לב"ל 250 וחושבים לתביעה מול הרשות המקומית). כאשר הגרסה של התובע חוזרת על עצמה אודות נסיבות התאונה ובשלבים מוקדמים ככל וניתן סמוך לתאונה בירור תביעתו הופך ליעיל יותר ולעיתים אף מקדם את חברות הביטוח לעבור משאלת החבות לשאלת הנזק והפיצוי שנגרם לתובע.


ד. תיאור מקום הפגיעה: מבוטח שנפגע בתאונה שהובילה לפגיעות במספר מקומות שונים, נדרש לציין את כל המקומות בהם הוא נפגע וזאת גם אם הפגיעה לכאורה איננה מהותית, שכן בשלב מתקדם בהליך יהיה למבוטח עדיף לו לטיעון כי הפגיעה החלימה ו/או לא הותירה אחריה נכות מאשר לצרף פגיעה נוספת שלא צוינה בשלב הראשוני (יצוין, כי לא כל הפגיעות מופיעות בסמוך לתאונה וניתן לצרפן בהליך מורכב הרבה יותר בהמשך והמטרה כאמור למנוע טענות ממי מהגורמים באשר לפגיעות ותלונותיו של המבוטח בעקבות התאונה ומעבר לשאלת הנזק ו/או הפיצוי).

לסיכום:


טופס ב"ל 250 הינו בין המסמכים הראשוניים שהמבוטח נדרש למלא לאחר התאונה, הטופס כאמור הינו בקשה לקבל טיפול רפואי, אך הוא מכיל בתוכו פרטים מהותיים באשר לנסיבות התאונה, אופי התאונה והנזקים שנגרמו למבוטח.

נתונים אלו הינם נתונים מוגשים כבקשה לקבל טיפול רפואי בתוספת חתימת מעביד אשר נותן תוקף מהותי למידע ביחס לתאונה ומשכך מומלץ להתייחס לטופס זה כגרסה ראשונית שמוסר מבוטח ביחס לתביעתו בעתיד ואשר יכולה במקרים רבים להיות מוצגת בפניו ביחס למידע שהוא מסר במועד שלאחר התאונה.






Post: Blog2 Post
bottom of page