top of page
Search

פיצוי בשל תאונת דרכים קלה ללא נכות רפואית


מבוטח ו/או תובע נפגע בתאונת דרכים קלה אשר לא הותירה אחריה נכות רפואית ועולה השאלה האם הוא זכאי לפיצוי מחברת הביטוח על אף שהתאונה מוגדרת כתאונה קלה שלאחריה הוא חוזר לשגרה?


התשובה היא כן ונפרט תוך דוגמאות מפסקי דין שנדונו במצבים מסוג תאונות אלו.

מבוטח ו/או תובע שנפגע בתאונת דרכים, זכאי בדרך כלל לפיצוי בגין רכיבי נזק שונים כגון הוצאות רפואיות, עזרת צד ג', כאב וסבל בגין הפגיעה לאחר התאונה, פגיעה בשכר וכן פיצוי בגין הנכות שהתאונה הותירה אחריה.


כאשר מחושב גובה הפיצוי שנדרשת חברת הביטוח לשלם לתובע, נבחנים כלל רכיבי הפיצוי כאמור בעקבות תאונת הדרכים. הפיצוי בגין רכיב הנכות, הינו רכיב אחד מכלל רכיבי הפיצוי להם זכאי המבוטח וכי גם במצב בו הפגיעה הינה קלה בלבד, לא נשללת אפשרות של קבלת פיצוי בגין הרכיבים אחרים.


להלן דוגמאות מפסקי דין שניתנו בעניין מבוטחים שנפגעו בתאונת דרכים קלות ושלא הותירו אחריהן נכות רפואית וכן גובה הפיצוי שנקבע בהם:


מקרה בוחן ראשון:


נסיבות המקרה: מבוטח בן 18 לערך נפגע בתאונת דרכים אשר כתוצאה ממנה נגרם לו שבר ביד.


נכות רפואית: המבוטח נבדק על ידי מומחה מטעם בית המשפט על מנת להעריך אם נגרמה לו נכות או לא. המומחה הרפואי קבע כי השברים התאחו היטב וכי אין הגבלה בתנועות ולכן לא נקבעה למבוטח נכות.


יחד עם זאת, להלן פירוט של גובה הפיצוי ששולם לו בגין התאונה:


א. כאב וסבל - 13,000 ₪.

ב. הפסד השתכרות - 9,500 ₪.

ג. עזרת צד ג' והוצאות - 3,000 ₪.

ד. סך הפיצוי: 25,500 ₪.

בנוסף לסכום האמור, במרבית המקרים כמו במקרה זה, נקבע גם החזר בגין אגרת בית משפט וכן שכר טרחת עורך דין.


בתיק האמור, נקבע כי למבוטח לא נגרמה נכות קבועה כתוצאה מהתאונה ויחד עם זאת הוא פוצה בגין הנזקים שנגרמו לו בעקבות התאונה ובתוך כך כאב וסבל לאחר השבר ביד ותקופת השיקום לאחר מכן, הפסדי השתכרות וכן הוצאות והעזרה שהוא נדרש לקבל בעקבות התאונה.


מקרה בוחן שני:


נסיבות המקרה: מבוטח בן 37 לערך נפגע בתאונת דרכים אשר כתוצאה ממנה נגרמו לו פגיעות אורתופדיות הכוללות, פגיעה בצוואר וגב תחתון.


נכות רפואית: למבוטח לא נותרה נכות קבועה מלבד הכאבים בסמוך לתאונה וטיפולים משלימים שהוא נדרש לעבור כגון טיפולי פיזיותרפיה.


יחד עם זאת ועל אף שלא נותרה למבוטח נכות, להלן גובה הפיצוי שנקבע לו:


גובה הפיצוי:

א. כאב וסבל – 7,500 ₪.

ב. הפסד השתכרות – 6,000 ₪.

ג. הוצאות לאחר התאונה – 500 ₪.

ד. סך הפיצוי: 14,000 ₪.

בנוסף לסכום האמור, במרבית המקרים וגם במקרה זה, נקבע גם החזר בגין אגרת בית משפט וכן שכר טרחת עורך דין.

גם בתיק זה, נקבע כי למבוטח לא נגרמה נכות קבועה כתוצאה מהתאונה ויחד עם זאת, הוא פוצה בגין הנזקים שנגרמו לו בעקבות התאונה ובתוך כך כאב וסבל ותקופת השיקום לאחר מכן, הפסדי השתכרות וכן הוצאות שהוא נדרש לשלם בעקבות התאונה.

כאמור, לא כל תאונה משאירה אחריה נכות ולא רק רכיב של נכות מוביל לפיצוי מחברת הביטוח.


נציין, כי גובה הספציפי של הנזק כאמור, איננו מחייב בכל מקרה של תאונת דרכים ללא נכות רפואית וכל תיק נבחן על פי נסיבותיו האישיות, אך כהגדרה ומיצוי זכיותיהם של מבוטחים, ניתן לומר כי תאונת דרכים קלה שלא הותירה אחריה נכות, מאפשרת לקבל פיצוי כאמור מחברת הביטוח.

472 views0 comments
Post: Blog2 Post
bottom of page